הלוואות – לחסוך בתשלומי הריביות

שוק הכלכלה הדינאמי מציג מגוון רחב ושונה של בנקים וגופים פיננסיים ועסקיים שונים, ובשוק בעל התנודות הרבות, כל גופים אלו ילחמו רבות על הצרכנים, כך שלשם מתן הלוואה ללקוחות נוצרה גם בתחום זה תחרות מואצת וצמודה.

כל גוף מעוניין שאתה כלקוח תיקח אצלו כל הלוואה כעת ובעתיד, כלומר תהפוך להיות כמו בכל שוק פעיל ותחרותי- הלקוח הנאמן והמתמיד שלו. כמובן שעם לקיחת הלוואה הציפייה מהלקוחות היא שיהיו גם לקוחות רווחיים ובעלי בסיס כלכלי יציב ולא רעוע, בנוסף הורדת שיעור הריביות על הלוואה – עובדה זו רק הגבירה יותר והוסיפה יותר לתחרות הצמודה הזו בין כל הבנקים והמוסדות הפיננסיים על תשומת לבו של הלקוח.

היתרונות של ריביות נמוכות הן כמובן גדולים ומפתים את הלקוחות לקחת הלוואה, וכמו כן כמות ההלוואות שאנשים לוקחים גדלה משמעותית בשנים האחרונות ולכן כמות הקניות באתרי אינטרנט ובחנויות פיזיות עלו בצורה משמעותית. אולם עדיין אין זה אומר, כי על כל לקוח למהר ולקחת הלוואה מבלי לערוך קודם השוואה אחראית בין מגוון ההצעות השונות, עם אחוזי הריבית השונים היכולים לשנות את פני התמונה כולה בכל התחייבות עם הלוואה. כאשר נוצר מצב כללי, בו לקוחות אינם ממש בקיאים לגמרי בנושא הלוואה והבנת המשמעות והמושגים הכלכליים השונים הכרוכים בכך, לקוחות עלולים לקחת סיכונים מיותרים או לקחת הלוואה שאינה אידיאלית או מתאימה להם.

חשוב לזכור כי השינויים המהירים במשק משפיעים על שיעור הריבית, ובנוסף יש לקרוא היטב את האותיות הקטנות וכן להבין האם אנו משלמים בנוסף עמלות ובאלו סכומים. לכן סקירת כל היתרונות והחסרונות, תוך ידיעה שהלקוח יוכל לעמוד ללא כל בעיה בהחזר של כל הלוואה, היא הכרחית ונחוצה לשם התנהלות כלכלית אחראית. לקוחות רבים שמחים מאד על עצם לקיחת הלוואה, אך שוכחים כי לצד זה ולצד הקניה שביצעו עם ההלוואה ישנה מחויבות כספית חודשית הנמשכת תקופה ארוכה. בנוסף הביטחונות שיש ללקוחות- תכניות חיסכון או קופות גמל יהוו ערובה לכך שיחזיר כל הלוואה שלקח ועל כן יש להתנהל בנושא לאחר יעוץ.

מקווים שהצלחנו לעזור אפילו בקצת להפוך את החיים שלכם לשקולים יותר, מחושבים יותר ומשוחררים.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *