סוגים של מערכות סליקה:

אחת הבעיות איתן מתמודדים בעלי עסקים הוא הליך התשלום באשראי. בעוד שמזומן הוא האמצעי הבטוח ביותר עבור בית העסק, מרבית הלקוחות מעדיפים לשלם באשראי, במיוחד כשמדובר בסכומים גדולים. כאשר לקוח מעוניין לשלם בכרטיס אשראי, העסקה חייבת לעבור אישור דרך חברת האשראי. תהליך אישור זה נקרא סליקה. לכל בית עסק, קטן, בינוני או גדול, חייבת להיות מערכת סליקה דרכה יבצעו את התהליך. כיום, יש מגוון רחב של מערכות סליקה, כאשר לכל מערכת ישנם יתרונות וחסרונות, והיא מתאימה למטרות שונות. שני הסוגים העיקריים של מערכות סליקה הם: ידנית ואינטרנטית.

 

מערכת סליקה ידנית

זוהי מערכת נפוצה מאוד בבתי העסק, וכשמה כן היא – ידנית. בעצם המוכר לוקח את פרטי האשראי מן הלקוח (הן פנים מול פנים והן בטלפון) ומזין אותם באופן ידני למחשב. לאחר ההזנה המערכת עצמה מבצעת את הליך הסליקה – פנייה לספק הסליקה, ביצוע ווידוא נתונים ותמתין לתשובה לאישור או אי-אישור העסקה. היתרונות של מערכת זו הן גם חסרונותיה – העין האנושית שאחראית על התהליך יכולה לבצע אותו באופן בטוח יותר מחד, אך גם יכולה לבצע טעויות אנוש בהזנת הפרטים מאידך.

 

מערכת סליקה בעזרת קורא כרטיסים

הסוג שני של מערכות סליקה הוא בעזרת קורא כרטיסים. הקורא כרטיסים פנוי עם חריץ אשר דרכו מועברים הכרטיסים. החריץ בעצם "קורא" את המידע שנמצא בפס המגנטי ומעביר את המידע למחשב אליו הוא מחובר. היתרון של סוג סליקה זה הוא שהסיכוי לטעויות אנוש בתהליך הזנת הנתונים הוא אפסי. יחד עם זאת, איכות קורא הכרטיסים כמו גם איכות הפס המגנטי שעל הכרטיס, נתונים לשחיקה ובלאי מה שעלול להפריע בקריאת הנתונים או בהזנתם.

באופן כללי, בתי עסק רבים מחזיקים בשתי המערכות וזאת ליתר ביטחון על מנת שלא יאבדו עסקה במידה ואחת המערכות לא עובדת. עסקים קטנים מעדיפים לבצע את הסריקה דווקא דרך מערכות סליקה ידניות, שכן כמות ההזמנות הינה לא רבה ולכן יש העדפה לגורם אנושי מפקח מאשר מכונה, ואילו עסקים גדולים יעדיפו את קורא הכרטיסים וזאת בגלל ריבוי העסקאות שלא מאפשרות מבחינת הזמן להזין באופן ידני עבור כל עסקה.

 

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *