השינויים שעברו אלבומי התמונות מחתונות לאורך השנים | קו הזמן

photo-time-line

אחד המאורעות החשובים ביותר בחיינו הוא ללא ספק חתונה. מדובר באירוע שכולו רגש אחד גדול: הנצחת אהבתם של זוג, וציון הרגע בו הם הופכים משני אנשים בודדים למשפחה אחת הנמצאת בתחילת דרכה

כמובן שבאירוע משמח כמו חתונה, החגיגה הגדולה. אורחי החתן והכלה קמים על רגליהם, קופצים, רוקדים, אוכלים, שותים ובעיקר נהנים. אירוע בסדר גודל כזה כמו חתונה, וודאי מצריך איזה שהוא תיעוד לא?

אם כן, היום הדבר נהפך למיינסטרים – הזמנת צלם מקצועי לחתונות. אם בחתונות לפני כמה עשורים הייתם יכולים להבחין בצלם אחד המסתובב בין מאות האורחים השמחים, הרי שכיום צלם אחד הוא לגמרי לא מספיק. כיום, בעידן הסלפי והסמארטפונים, כל אירוע, גדול או קטן ככל שיהיה זוכה לשלל תמונות ותיעודים, וכמובן לשיתופים ברשתות החברתיות. הרי שכיום, לא רק שהצלמים המקצועיים מצלמים את האירוע, אלא גם האורחים יכולים לעשות זאת בזכות הטלפונים הניידים שלהם. מכאן, נוצר מצב בו מארגני האירוע החלו לחפש תיעודים וצילומים מיום החתונה מגוונים יותר. כך החלו לפרוח צלמי המגנטים, עמדות הצילום המשעשעות ועוד.

אז נכון, אמנם המצלמה קיימת איתנו שנים רבות, אך אי אפשר להתעלם מהשינויים הטכנולוגיים האדירים שעברה בדרך, החל מיום היווסדה ועד היום. אם בהתחלה צלמי חתונות היו מצלמים את רגעי החתונה המרגשים באמצעות מצלמות עם פילמים, היו סוחבים עמם ציוד כבד, ודואגים תמיד לרזברה במידה ותתרחש תקלה כלשהי, הרי שכיום המצב הרבה הרבה יותר פשוט.

טבעת נישואין

אם כן, הנה לפניכם סקירה היסטורית קצרה בכל הנוגע להתפתחותם של אלבומי התמונות מהחתונות השונות שהתקיימו בישראל:

  • תמונות בשחור לבן – היום אנו רגילים למסכים, והרבה מהם. כל המסכים שאנו צופים בהם מלאים בצבעים ובחיים, וגורמים לנו לראות את המציאות כמעט כפי שהיא באמת. עם זאת, בעבר, המצב לא תמיד היה כך. המצלמות הראשונות לא ידעו לצלם ולפתח את התמונות בצבעי המציאות, אלא רק בשחור לבן. כך, בחדרי החושך של מעבדות פיתוח התמונות, פותחו התמונות והראו לנו את רגעי החתונה המאושרים שלנו בשני צבעים. איך לומר, לפחות הלבוש של החתן והכלה נראה בתמונות בצבע האמיתי שלו.
    את התמונות המפותחות היינו מקבלים לאחר שבועות ספורים בהם חיכינו לפיתוחן של התמונות, רוכשים אלבום תמונות בעל דפים קשיחים ודביקים, ומסדרים על גביו את התמונות. התמונות היו נדבקות אל דפי העמודים, ונסגרות ונשמרות באמצעות ניילון נצמד אשר היה מעניק להן אריכות ימים.
  • תמונות צבעוניות – ברגע שהחלו לפתח מצלמות אשר דרכן ניתן לפתח תמונות בצבע, גם עולם אלבומי התמונות קפץ שלב. בימים אלה היה ניתן לפתח את התמונות מאירועי החתונה, ולהכניסן אל תוך אלבומים נוחים יותר ועדכניים יותר – אלבומי תמונות בהם קיים מקום מוגדר לכל תמונה, במעין "כיס" שקוף על גבי דפי האלבום. כך היה ניתן למצוא בחנויות אלבומי תמונות קטנים יותר, אך בעלי מספר דפים רב יותר.
  • התמונות הדיגיטליות הראשונות – כאשר המצלמות הדיגיטליות החלו להשתלט על השוק, ועל צילומי החתונה, היה צורך למצוא פתרון אחסון ראוי להן. עד אז הרי זוגות טריים היו שומרים על תמונות החתונה שלהם בתוך אלבומי חתונה אשר יכלו להשמר עבורם זמן רב. ברגע שעידן הדיגיטל החל לפרוץ, היה צורך לחשוב מחדש כיצד לשמור במרוכז את התמונות מהאירוע החשוב בחיינו, מבלי שילכו סתם לאיבוד במחשב.
  • אלבומים דיגיטליים – אחד הפיתוחים היעילים שנוצרו בשנים האחרונות. אלבומים דיגיטליים למעשה הם הדור המשודרג של האלבומים הרגילים. בעיצוב אלבומים דיגיטליים ניתן לעצב ולסדר את תמונות החתונה בדיוק על פי רצונכם. תוכלו לעשות זאת באופן ידני, וכן תוכלו לבקש מאדם מנוסה ומקצועי לעשות זאת עבורכם. כך למעשה, נוצר אלבום יפיפייה, המציג מגוון תמונות מהחתונה בגדלים שונים, צורות שונות, עם כיתוב או בלי, מה שהופך את אלבום החתונה שלכם להכי מקורי ואישי שיש, וכמובן – הכי יפה.

 

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *